Bilbekymmer :S

Okej nu har jag verkligen gett mig in i den tuffa vuxenvärlden(helt ute på hal is). Dags att ta första lånet.
Det är nämligen dags för en ny bil! Jo den som jag har rullar fortfarande, men har en stark känsla av att den inte lär göra det i vinter. Så nu är det en ny bil på ingång i mitt liv!

Då kommer bara dem fem svåra frågorna:

1 Vilken jäkla modell ska jag välja? Det finns ju allt ifrån Volvo till Jaguar
2. Bensinsnålt eller stor och stark motor som drar mer men har mer kraft?
3. Snygg eller något som man kan växa in i(stylad eller allt i orginal)
4. Vad får den kosta (Hur mycket vågar jag låna)
5. Hur gammal får den vara?

Jag känner ju ingen som kan fixa bilen ifall den går sönder.
Ska man köpa en sprillans ny bil å betala mer eller köpa en gammal å köra slut på den å sen fortsätta med de?
Hur många mil får den ha gått som mest? Helst så lite som möjligt men finns det någon gräns som man ska hålla sig under? Så att den inte krånglar i det första?
Hur mycket är lagom att låna om man är i min ålder(21).. I och med att jag inte kan något om bilar och inte har någon som kan meka så blir det nog en större summa?

Jag har dock lyckats komma fram till två kandidater som jag gillar
Båda är bensinsnåla, små, har Ac (viktigt för mig), småhäftiga, goa å köra.
Det negativa som jag tycker att de båda besitter är segare än min nuvarande bil ifrån -93.

Suzuki Swift



Toyota Yaris

Den ena har en tuff kaross men den andra är pålitligare iom märket.


Skrev om dessa på Fb för en stund sedan och nu kommer det upp nya aspiranter så som Audi a3 och Ford Fiesta.
Aj aj aj! Detta kommer inte att bli ett lätt val :S

Har du eller känner du någon med dessa bilar? Har du kanske själv funderar över dem?
Kanske du skulle kunna säga vilken som passar mig bäst?

Det blir bara en pendlarbil för min del, men jag gillar att trycka på gasen.



Kommentarer
Postat av: idah

Kul med ny bil! :)

2010-10-05 @ 16:59:09
URL: http://aydah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0