Morgonstress och en bruten nagel

06:10- Morgonen började med att Wiktors klockradio drar igång och strax därefter drar min väckarklocka på mobilen igång, så det va bara att dra sig upp ur sängen.
Trött som jag är så drämmer jag i lilltån i sängkanten, tar det som ett tecken och lägger mig och gör 30 situps och 10 armhävningar.
Snabbt in på toa för att borsta tänderna. Slänger på mig kläderna, jacka och mössa och kutar ner till Icas parkering där min lilla pärla(min bil) står. Eftersom det har snöat i natt så brukar den vara igenfrostad, men som tur va så är det varmt och töväder ute.
Kör upp den på parkeringen utanför lägenheterna och börjar plocka ur all bröte för att sedan småspringa upp till lägenheten och lösgöra bilnyckeln ifrån de andra... Och det är då... Då händer det... När jag kör in nageln för att öppna en ring på nyckelknippan säger det krake-li-brak eller nått och nageln går av... När man sparar naglar så är detta en tragedi av största sort :P Men som en tuff tjej går jag raka vägen in på toa och knipsar av de resterande vassa delarna ...

Resultat(klicka på bild för att förstora) F-U-fingret -->
Fjärilen är ifrån en blomma ifrån inflyttningsfesten...Det ska se mindre avskräckande ut ;P

Det va bara att släppa detta och be Wiktor om hjälp med nyckelknippan. Sedan bär det av till macken med min lilla pärla som ska få en ny kofångare ibak. Så i en vecka ska jag få ha en....

Dacia Sandero (som bilen på bilden nedanför fast röd)

Riktigt go att köra om jag får säga det själv! Kan nog bli en sån om man får fast jobb :)


Väl hemma igen 07:00... en timma senare, Nu ska jag SOVA :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0