Brysselkål

Jag har aldrig varit ett stort fan av brysselkål, blomkål m.m men sen i julas så har jag iaf lärt mig att äta brysselkål.
Det va till och med gott. Så gott så att jag köpte det idag och tänker äta det och minimorötter till middag :)

Ringde pappa som lagade detta i jul och han gav mig lite tips.. 
T. ex. sa han att man antingen ha i lite sirap eller honung och nån tesked socker när man steker dem, det blir mums filli-ba-ba ;)
Så det tänkte jag äta nu och som efterrätt så blir det fruktsallad. Måste ju passa på när Wiktor inte är hemma. Han är inte något vidare förtjust i frukt.

Har vart ute å gott med Fanny en sväng med idag. Otroligt skönt väder ute idag men de har skottat lite för dåligt tyckte vi båda.

Är i stort behov av em damsugare nu, då våran står i den gamla lägenheten.
Blir behovet för stort så får jag nog gå ner till fanny och låna hennes. Är ju lite jobbigt nu när katterna redan börjar fälla vinterpälsen. :(
Men men..

Bullarna och thekakorna som jag bakade igår blev jättegoda :D

Nepp nu börjar magen att kurra här, har inte hunnit äta frukost så det är nog dax att laga lite mat nu!
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0