Tvättdag en besvikelse

Här kör vi alla tråkiga dagar i rad på en vecka :P Får ju passa på nu när man inte gör så mycket på dagarna.

Dock har det uppstått ett "Ono problemo". Någon j*vel har stängt av vattnet utan att på något sätt meddela det till oss som bor här. Så jag står helt utan vatten. För er som har tvättat någon gång i ert liv så vet ni att det är ett MÅSTE att ha vatten! Jobbigt värre.

Inte nog med det så håller jag på att åka på en liten förkylning :/ ... Ingen fara, jag brukar alltid få en lagom dos av förkylning såhär års. Så det är inte svininfluensan.
Är det bara jag som har fått för mig eller har dom börjat tysta ner den nu? Skulle alla ungdomar få en gratis spruta i oktober? Jag är livrädd för sprutor men det är ju helt klart bättre än att inte ta den. Å skulle den fungera? Skulle den motverka?
Som sagt bättre att ta den än att inte göra det, lite konstigt dock att ta den om man inte vet vad den är till för?
De skulle ju lika gärna spruta i lite vatten och säga - "klart, nu är du renad gå å lägg dig!" haha. Nä de vet nog va de gör =)

Stället blev gansla glänsande så jag lyckades nog med städningen igår. Tänkte ta fönsterna idag innan solen går upp helt å hållet.
Fick dock huvudvärk av alla kemekalier som jag andades in igår (hade öppna fönster), men klarade inte av att gå ut å gå med Fanny så det får väl bli ikväll ist för innebandyn. Som sagt en förkylning är på väg så ingen bandy ikväll :(

Näpp dax att sätta igång med fönstrerna som sagt. Å hoppas på att vattnet kommer tillbaka snart.
Ha en underbar dag!
//Jessie*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0