The king of pop

Japp då har jag sett den.. This is it
Vet inte riktigt vad jag ska säga..

Ta inte dit småbarn! De sitter bara å spelar på mobilen efter halva filmen. Jag och syster hade två st framför oss som satt å filmade.. Efter filmen såg vi att de förmodligen bara va i 12-års ålder.
Alltså inget för barn, enligt mig.

Filmen
Helt okej för en vuxen.. Iaf för en som avgudar MJ! Annars tror jag att det kan bli lite långtråkigt.
Den handlade verkligen bara om framträdandet, inget om hur han hade det, ingen intervju. Visseligen var det ganska snygga effekter.
Men i det långa hela så är det förmodligen ingen film som jag kommer att köpa även fast jag älskar hans musik.
Om jag skulle ge betyg så blir det (J J J / J J J J J) tre av fem möjliga.

Anledningen till att jag ändå satte 3x J är för att han gjorde allt för att fansen skulle få ett fint avslut på hans karriär.
Med det menar jag att han verkligen skulle ge gärnet de 50 konserter som han skulle ha haft. Jag hade lätt gått å sett det om man hade fått chansen.

Min favoritscen i filmen är när ett barn springer runt i en regnskog(filmklipp innan låt) och jagar en fjäril.
Lägger sig och blundar, i nästa ögonblick är hon omgiven av skövlad skog och bränder. Det satte igång tankarna och mycket känslor. Precis som alla MJs låtar.

Han förblir den bäste, han förblir THE KING OF POP!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0