5x 20år =100år

Japp då har man vart på 100 årskalas, riktigt roligt och lär inte glömma det i första taget :)
Fick inte med mig kameran till varken förfesten eller 100årsfesten, tyvärr. Ska försöka att få tag i lite bilder på annat håll så håll ut :)

Gårdagen började med att mamma och jag åkte till AlingeTexas och shoppade. Riktigt roligt :)
Efter det så blev jag och Wiktor bjudna på riktig mat, kött, potatis och sås, mumma!
Vid 19-tiden så hade jag äntligen lyckast ta mig till Fanny där Fanny, Frida, Elin, Sandra, Sanna, MaddeB, AmandaD och Matilda hade satt igång förfestandet. Vi körde ölspelet och spexade till det med lite roliga regler. Det blev även allsång på en massa olika gamla godingar.

Vid 22:15 drog vi vidare till Eggvena och den stora festen. Det va väl ca 30 pers när vi kom dit och som mest "om man ska gissa" så var det väl, ca 80-90 pers.
Det innehöll vad de flesta större fester har utom bråk vad jag såg iaf och det är ju en fördel.. En ambulans kom för att hämta nån kille med bruten arm. Såg när han ramlade på dansgolvet.

Kvällen avslutades nog runt tvåtiden. Jag har ett svagt minne av att jag gick raka vägen till kylskåpet och öppnade en förpakning med vitlöksklyftor i olja och smaskade på.
Med tanke på att jag vaknade med eftersmaken kvar i munnen så kan jag nog bekräfta att det minnet stämmer.



Som sagt vaknade runt halv tio idag och förmodligen stank vitlök.
Ringde runt till lite personer och bara tjötade..Efter det så kollade jag på skattkammarön med Wiktor. Sen blev det en dusch och så bar det av till Agneta och Ove för en snabb middag och lämning av glasögon till lillbrorsan :)

Hos Ove och Agneta pratades det lite om bröd.. Så dagens största aktivitet blir att baka bröd :)
Detta ska jag göra nu!

Ha en underbar dag!
//Jessie*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0