London 25-28/6-09


Hum, vart ska jag börja?
Jag och Wiktor-London

Jag och Wiktor fick en romantisk resa i present av Mamma och Pappa som utspelade sig den 25-28/6-09

*Alla dagar så var temp 25-30 grader och solen sken. Undantaget var sista kvällen då vi fick känna på det riktiga london vädret med oska och regn. Men temperaturen höll ändå i sig!
*Alla i london är hur snälla som helst!
*Det är jättejobbigt att åka i taxi när de kör på fel sida av vägen :S När man väl kommer hem till sverige igen så är det svårt att vänja sig vid att det är högerregel igen :P

Info: fick reda på att förr så hade man en kamin i varje rum för att hålla kylan ute, därav alla skorstenar på de gamla husen. Tufft va?

Dag 1 (Torsdag)
Vi sov hos mamma å pappa och lämnade huset kl 04:15, Flyget gick 07:45.
Efter vi hade landat så tog det oss ca 1,5 h att hitta till hotellet (vi gick en ganska bra bit och en del omvägar innan vi lärde oss kartan).
kl 11-13:40 så låg vi och solade i hyde park. Där efter så checkade vi in på hotellet.
Sen blev det Madame Tussaud och restaurang på hotellet där jag även fick mycket beröm för min engelska och för att jag liknade en docka som någons mamma hade haft med sig ifrån sverige för ett  X-antal år sedan.

Dag 2 (Fredag)
Upp tidigt och åt en stadig frukost. Därefter så blev det en tripp till Piccadilly Theatre(circus). Där vi käkade på en brittisk pub, självklart fish´n chips m Guinnes(matig öl)och efter det så kollade vi på en halv Grease-musikal innan den blev avbruten för något tekniskt problem.  Men det va nog det coolaste jag har vart med om!!! Lätt att det ska göras om!
Sen blev det en kvällsvandring och en drink på en av de många pubbarna i Glouchester Road. Vi köpte även med oss Thai-mat till hotellet :)

Dag 3 (Lördag)
Shoppning dagen.
Harrolds i knightsbridge, Himleys i Piccadilly Circus m.m där vi också åt en underbar buffemiddag middag och fick tips om en tripp till Camden Town där wiktor köpte en tuff kavaj och jag en ipodväska.
På hemvägen så blev en tjej på en cykel påkörd av en taxi, hon klarade sig med förmodligen lite skrapsår och blåmärken (Vi stod på ca 200 m avstånd så kan inte säga exakt hur det gick till bara att vi hörde ett brak oh sedan ett tjut)
Den kvällen va vi helt slut och skulle upp väldigt tidigt på lördagen så vi köpte med oss lite frukt m.m som vi åt på hotellrummet.

Dag 4
(Söndag)
Upp kl 6 och packa. Kl 06:45 väntade taxin utanför hotellet som körde oss till flygplatsen.
10:15 gick flyget och mamma å pappa var redan där och väntade på oss när vi landade :)


Jag-London

Lätt att jag ska dit igen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0