Det ligger snö på marken :)

Vaknar och gör min dagliga rutinkontroll (kollar ut genom fönstret ovanför sängen för att se om det är frost på bilrutorna) Idag va det de och även snö på backen. Så jag får inte sova den extra halvtimman om jag ska skrapa och köra till jobbet utan att åka i diket.

Just nu så är jag nästan helt klar och lyssnar på en rap-attak på tv med Vakna med the voice.

Tyvärr så va jag inte med på Ullareds sista avsnitt igår. Eller tyvärr? Ne är nog ganska glad! Vet att jag, mamma, natta och mormor var där när han "Fjollan" var där.  Han skulle verkligen synas och höras.

Var i Borås igår med Wiktor och Agneta.
Jag lyckades hålla i pengarna och köpte bara tre klädroller. Det är nog den varan som jag och Wiktor förbrukar mest just nu. Annars så går vi runt med katthår som alltid lyckas finna våra kläder.
Vi åt buffe och träffade på Sanne och Nilsson där en snabbis innan vi åkte hem för att greja lite med mamma och pappas julklapp.


Snart är det Jul! Har en känsla av att det blir ganska stressigt nu fram till nyår. Men vi får se..  Just nu så vet jag bara att jag kommer att jobba övertid från Fre-Ons och att jag ska fira julafton med hela släkten på pappas sida hemma hos farmor och farfar.
Det ska bli superkul att få träffa alla igen och att äntligen få smaska på farfars köttbullar och inlagda sill(senap och vitlök är bäst)


Nepp nu ska jag göra iordning det sista och sen bär det av ut till bilen för att skrapa bort snön och ev. frost.
Jobbet väntar!

Hur ska du fira din jul?
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0