Jag och Jessica fast i Göteborg!

Jessica och Göteborg!
För det första, tack Jessica för att du är så go och åkte med till gbg.. Detta måste lätt göras om igen snart :D
Fast då måste vi nästan se till att vi har mera cash på oss när vi drar dit ;O haha


Måste bara berätta vad som hände igår!!!

Efter jag och Jessica J hade vart och hämtat min nya uniform ute i majjorna så vandrade vi runt i gbg och shoppade loss rent av sagt! Jag fick köpt två linnen, ett par piratbyxor, en kjol och ett par svarta shorts, kalender och hårstuff ; )
Sånt som kan vara bra att ha inför sommaren.

Sen så skyller jag allt på Jessica för att hon skulle prova en bikini (not) och det var därför som vi inte hann med vårt tåg hem..
Men frukta inte för det kommer ju ett till tänkte jag, men nää.. Visst, fan ska det brinna mellan Herrljunga och Falköping i någon skog i närheten av tågspåret så det visade sig att alla tåg hade vart inställda sen kl 16.00 för att de inte kom igenom några tåg till stationen i gbg. Så där satt vi på en restaurang och kollade på fotboll istället. Det gick inga bussar, det tog jag reda på med en gång(informatör som jag är och allt). Till slut så bestämde vi oss för att ta pendeln till alingsås och den skulle gå 21.17..
Då lyckas vi snappa upp att ett x2000 kunde ta sig till Herrljunga!!!! När vi sprang dit så visade det sig att vi fick åka med oberoende på biljett typ. Jättebra tänkte vi och hoppade på..
Dom ropade ut namnen på stopp-ställena(Herrljunga ropades inte ut).Jag som var rätt orolig ville dubbelkolla så att tåget verkligen åkte till Herrljunga, så jag frågade en konduktör och hon säger att tåget inte går dit! Panik så slänger jag av både Jessica och alla väskor, och vi ser flera som hoppar av.
Strax där efter så kommer två andra konduktörer och säger att tåget visst ska till Herrljunga och (min) konduktör blir orolig och ringer efter lokföraren.
Han säger att tåget endast har två hållplatser alingsås och HERRLJUNGA och därefter ska passagerare byta till bussar som ksulle ta dem till falköping och sedan vidare med tåg därifrån till Sthlm...
Så det var bara att hoppa på tåget igen.. Gött de!!
Jag kan säga att det inte är många som har lyckat åka med x2000 och bara visat upp fritidskort :)


Jag Jessica, Syrra och Hanna (Dom två sisnämnda fick även x2000 att stanna i Vårgårda, endast för dom.. Coooolt!)

När vi kommer ut ur tåget så märker vi att det regnar och när vi gått igenom tunneln så hade det börjat hagla (stora jäddrans hagelkorn) :S Så vi fick helt enkelt spring till bilen.
där efter så hämtade vi upp min älskling som följde med oss och lämnade av jessica så att jag skulle slippa köra själv hem i det hemska vädret.

När vi kom hem efter att ha lämnat av Jessica så kunde jag verkligen känna lukten av brännt..
Jag fick reda på när jag var i gbg att skogsbranden inte var under kontroll från kl 16-21 så jag hoppas att det finns lite skog kvar och att ingen skadades igår eller inatt!

Det lär väl höras på radio eller nyheter idag.
Här är två länkar som man kan läsa mera om branden och tågen m.m
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2665045.ab
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=426558


Ha det underbart!
//Jessie*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0