Veterinären med Pablo

Idag kände jag att det va dags att åka in med Pablo till veterinären.
Han har kliat sönder sina öron (nu överdriver jag) men han kliar sig mer än vanligt.
Så bara några minuter efter att jag vaknat ringde jag runt till olika veterinärstationer runt omkring Herrljunga.. Falköping verkar vara den enda som tar emot samtal under hela dagen.

-Kom direkt, sa dem. Så jag slängde på mig första bästa outfit som jag hittade.. En sommarklänning och ett par leggings och begav mig iväg..
Hela resan till Falköping jamar Pablo.. Ursh det är rysligt vilka ljud en katt kan ge ifrån sig. Men ett måste är ett måste.
Väl framme efter att ha letat som en dåre så skulle han ut på britsen (kallas?) Vi fick riktigt skaka ut honom ur kattburen. Stackarn va livrädd för vetrinären och allt nytt runtomkring.
Det blev ju inte bättre av att hon körde ner en bomulls pinne i örat på´n. Men efter lite om och men och några nya fina rivsår så kunde vi ta oss hem.
Hela kalaset kostade 1290 kr inkl. en extra tub med smörja som jag precis sprutade på Nisse här hemma.
Hjälper det så är det helt klart värt det. Men funderar lätt på att bli veterinär med de där kostnaderna!

Nu är det bara att vänta å se! Öronskabb va det Pablo hade konstaterade både jag och veterinären.

Dagen som följer blir nog seg och härlig! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0