Irländsk folkmusik

Jag vet inte vad det är som har tagit år mig? Just nu så lyssnar jag ensast på Irländsk folkmusik!
The Dubliners och the pogs.. Btw sångaren i the pogues är inte direkt någon läckerbit. Han kunde iaf ha borstat tänderna? Tänk va äckligt att kyssa honom :S blä..
Såg en intervju med honom på youtube som spelades in för X-antal år sedan. I denna så har han redan tappat dem (tänderna).

Måste bara visa denna!


Men iaf. Riktigt skön musik som jag tycker gör en glad!
Jag upptäckte Irländsk musik när jag va runt 13-15 år.. kommer inte riktigt ihåg. Men vet iaf att jag va på Havstens camping som ligger på väg till Lysekil, när det va trubadurkväll. Å Jag blev lite småkär i sångaren i det bandet.
De körde bara Irländsk folkmusik hela den kvällen.
Några dagar senare så hade pappa köpt en samlings cd med The Dubliners (kungarna enligt mig på irländsk musik).
Den spelades sönder och nu är den bästa av de två skivorna borta.. Så nästa gång jag ska iväg till Ginza så SKA jag köpa den cd;n.

Jag har två låtar som jag blir helt galen av att höra...
Detta är en...




Den andra är....


Okej detta kan forsätta hur länge som helst men en låt till.. En klassiker som jag inte kan få ur huvudet är denna...





Åh vad jag är sugen på att ta en språkresa eller något liknande bara för att lära mig allt som finns att lära sig om Ireland-Dublin eller inte varför den lilla byn Galway.

Skulle jag vinna en miljon så blir det lätt en 2 veckors resa dit! Men frågar du mig om 3-4 månader så skulle jag säkert vilja göra någonting annat för pengarna. Men just nu så är det Ireland som gäller för min del iaf.

Dags att göra sig iordning för jobbet.
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0