Du är ingen annan, ingen annan är du!

WQ+-/*När jag jobbade i förra veckan så råkade jag se en liten grön lapp som inte va större än 1*1 cm.. Nyfiken som jag för det mesta är så var jag bara tvungen att kolla va det var innan jag slängde den.

Där på stod något som jag har tänkt på i flera dagar.. (Nu kommer jag att bli djup här)

Följande mening var nerklottrad

Du är ingen annan, ingen annan är Du!

Jag gissar på att det var någon som ville att man skulle hitta denna lilla lapp och just jag av alla hittar den.
Men dom orden fick mig att fundera och jag kom fram till följande slutsatts

Alla har vi flera ansikten utåt emot världen.
Jag vet iaf att jag har flera, jag är en person när jag är med min familj och en när jag endast är med wiktor, jag har en när jag är med mina kompisar och jag är en helt annan person på jobbet.

Jag ska förklara djupare:

Mot min Familj är jag alltid öppen och jag säger det jag tycker och tänker. Hos dom känner jag mig alltid trygg och vet att jag alltid, vad som än händer, kan lita på dom.

Mot min älskling så är jag väldigt gosig och kelig, men också väldigt öppen. Finns mer som kan skrivas men inte här! :P

Mot mina vänner så är jag väldigt pratglad och frammåt. Jag vet inte? hur är jag(ni som känner mig)?? Jag tror att jag för det mesta är omtänksam och att jag i första hand sätter andra före mig själv.

På Jobbet så blir jag verkligen en helt annan person, där är jag mera som en robbot i ett väldigt tjockt skal.
Jag går fram och tillbaka utan att tänka på att jag gör det. Bet känns som att jag bara trycker på en knapp som spelar upp vad det är för information som resenären undrar över pga att jag oftast kan allting utantill. Där kan jag spela upp på både svenska och engelska.  Där får jag också ta mycket skit som inte egentligen jag har något att göra med (därav mitt tjocka skal). För med mitt tjocka skal så tar låter jag oftast skiten åka från öra till öra och sedan skakar jag av det.
På så sätt så mår jag inte dåligt när jag kommer hem, men visst finns de dom som kan få en försenad busschafför till att bli mitt fel och att jag sedan mår dåligt resten av den dagen. Grattis till er som lyckas!

Som sagt eftersom jag var på jobbet som jag hittade lappen så tänkte jag ju självklart mest på hur jag var som person på jobbet..
sen så började jag gå lite djupare som tex vem är jag? Hur hamnade jag här? Varför väljer jag en sak och inte en annan? Varför sitter jag inne och skriver detta när det är underbart väder ute? Varför tar jag inte mig tid till att skriva mitt CV? hur lyckades jag att få en sån underbart familj och pojkvän? Varför svälter folk medan andra badar i lyx?  Varför är man så självisk när det gäller att dela med sig till andra? varför är man rädd i vissa lägen? Varför är jag JAG? Varför är jag hungrig.. Haha... Nje, men jag tror att jag har fått utt mitt budskap..

Du är ingen annan och ingen annan är du!
Ingen kan tvinga dig att vara någon som du inte är, det är du som i slutändan ska leva med dina beslut. jag borde bli psykolog eller nått.. haha.

Jag tyckte iaf att det var rättså häftigt att hitta en lapp med just dom orden.. Töntigt va :P



Lördags kväll så blev jag och wiktor bjudna hem på grillkväll till Ove och agneta å ludwig alla barnen samt flickvänner och pojkvän var oxå medbjudna.
Hur trevligt som helst, dom bjöd på grillspett och potatissallad. mumsigt värre :D Vi övernattade också och på morgonen så tog jag och elin ett morgondopp 22 grader i vattnet och superhärligt..

 Söndagen så åkte vi till henke och Grillade och badade.. Superkul :) Poolen var full av leksaker och en kåt sköldpadda som var intresserad av Frida där ett tag :PVi som badade var Dom vanliga och Mattias :D


Måndagen den 28 Juli

Idag är det min första lediga dag på två veckor! Så underbart härligt!
Jag började dagen med att damsuga och tvätta golvet.  Att ha katter är inte alltid så lätt i början kan jag lova.
Men dom är så söta så det överlever man iaf.. Jag skaförsöka med att sätta på selen på dem båda igen idag så att de börjar vänja sig med dem. oc vem vet de kanske får komma ut en sväng med :)
just nu så skriver pablo vart annat ord och tycker att det är megakul att leka med mina fingrar när jag skriver :P

Idag så ska jag antingen till Jonslund eller så ska jag till bosås med wiktor efter kl 16.00 och köpa min klänning eller så ska jag bada med Fanny.. Får se vad det blir :P Än så länge så beror det helt på om Fanny ska klippa gräset på kyrkogården eller om hon bara ska vattna gravarna :P  

Ik*-9********************************************************************************(0väll så tänkte jag mysa till det med0----------98ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffä-
 wiktor7 om jag hinner med...(KATTEN BLEV DELAKTIG I DENNA MENINGEN)

Några förslag.. Skriv gärna om hur många personer du är som läser detta.. tex hemma, ute, festarperson, med killen, med familjen, jobbet.. vad vet jag? :p


Ha det underbart!
// Jessie*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0